Bornholmtunnelen

Andre mente

Peter Lundhus, Direkt√łr, Femer B√¶lt:
En Bornholmertunnel til Sverige h√łrer vel til fantasiopgaverne, som f.ex. en tilsvarende forbindelse til Sams√ł.
Jeg er - i den sammenh√¶ng - ikke i stand til at vurdere hvor gr√¶nsen mellem et uoverskueligt og et overskueligt milliardbel√łb g√•r.
Gr√¶nsen tr√¶kkes vist - i praksis - af den eller dem, der skal finansiere bel√łbet.

Mere seri√łst m√• man nok konstatere, at der vist er andre infrastruktur projekter i Danmark, der kandiderer til at blive prioriteret h√łjere end en tunnel til Bornholm.

Derfor kan Sund & B√¶lt ikke p√• nuv√¶rende tidspunkt anvende tid og ressourcer p√• at g√• ind i de tekniske og √łkonomiske overvejelser s√•dan et id√©projekt n√łdvendigvis skal hvile p√•. (24.09.03)



Mads Kofod, Direkt√łr for BornholmsTrafikken:
Jeg synes principielt det er en d√•rlig ide. Det lyder godt, men jeg er ikke sikker p√• man opn√•r det √łnskede resultat, nemlig flere tilflyttere og flere turister. Jeg baserer mit synspunkt p√•, at broen til Langeland fra T√•singe var ment som et plus. Men det gav affolkning og en nedadg√•ende erhvervsudvikling i stedet. I dag er Langeland n√¶rmest d√łd bortset fra sommerhusg√¶sterne. Jeg kunne frygte det samme med Bornholm.

Det er netop √ėens status - som √ė - der er sp√¶ndende og s√¶regen. Hvis man har milliarder til r√•dighed til en tunnel, og forestiller sig man bruger disse penge til f√¶rgetrafik kunne det blive lige s√• godt som en tunnel - men med bevarelse af √ėens status som √ė. (24.09.03)

Undermenu